Al
llarg de la present legislatura de Govern del PP en l’Ajuntament de Benicàssim,
la formació de Compromís per Benicàssim sempre
ha vetllat pels interessos del Municipi, fent una oposició responsable, sempre
amb una actitud constructiva, amb propostes de solucions i, quan ho calia, amb
la fermesa necessària per què, quant menys, advertir al Govern dels errors que
han estat cometent al llarg d’estos tres anys.
Donat l’alarmant incompetència
dels membres del Govern, la seua falta d’iniciativa per afrontar els reptes i
problemes de Benicàssim, i les seues decisions, moltes d’elles plenes de
caprici personalista i absents d’interès general, volem remarcar a continuació
els principals punts que, creiem, deurien d’estar en tota agenda de les
regidories que conformen el Govern de l’Ajuntament:
1. Una aposta consensuada per a les polítiques que faciliten el desenvolupament de l’activitat turística a Benicàssim:
Un dels grans
problemes en el desenvolupament turístic en Benicàssim ha sigut que al llarg
dels últims vint anys no ha hagut un consens entre els diferents grups polítics,
empreses, comerços i associacions, per a poder, ni tan sols, definir quin és el
model i tipus de producte turístic que vol oferir Benicàssim, així com establir
uns objectius per al mateix, determinar unes estratègies i, per tant, dur a
terme polítiques concretes per a obtindre estos objectius. Cal esmentar que la
política de Festivals de Música és clarament insuficient donat que estos events
es deuen considerar com a complementaris a la campanya estival i, per tant, que
s’han de celebrar durant la temporada mitja o baixa, i no mai durant la
temporada alta, donat que provocaria una sobresaturació de la mateixa i, a llarg
termini, un efecte substitució en el turisme, a més de que només suposen un
total de quinze o vint dies l’any. Per tant, cal fer un major esforç per a
aconseguir un model turístic consolidat que permeta un adequat desenvolupament
de Benicàssim com a Municipi.
2. Alliberament de l’autopista AP7 i major afluència de trens de rodalies:
El litoral valencià
ha estat històricament sancionada en les infraestructures de comunicació vial
que ha suposat un greu problema per al seu bon desenvolupament econòmic i
productiu. Malgrat l’esperit emprenedor, treballador i comercial del poble
valencià, si no n’hi ha vies de comunicació per a la circulació de persones i
mercaderies, perdem competitivitat amb respecte altres zones que si que ne
tenen, i crea un cercle viciós, impedint el seu natural desenvolupament
econòmic i productiu, un cost d’oportunitat per a empreses que vulguen invertir
en el nostre país, a mes d’un increment en el cost de les nostres exportacions.
En el cas de Benicàssim, la seua font principal de riquesa és el turisme.
Benicàssim té arguments de sobres per al seu bon desenvolupament turístic de
sol i platja, excepte per les comunicacions, per l’accessibilitat al Municipi.
Pels motius comentats anteriorment, considerem que es deuria d’alliberar la autopista
AP7, a més de que està llargament amortitzada per l’Estat i que ja, hui en dia,
resulta de bades en els trams de València i Alacant, però no el de Castelló. A
banda d’açò, la comunicació per via ferroviària resulta clarament insuficient i
es deuria d’incrementar, sobretot durant l’època d’estiu, els trens de rodalies
vinents de València.
3. Que es faça una revisió en la valoració cadastral dels bens immobles:
Hui en dia resulta insostenible la valoració
cadastral que dona el Ministerio De Hacienda per als bens immobles urbans del
terme de Benicàssim. Estan exageradament sobrevalorats, provocant que el
pagament de l’IBI arribe a nivells abusius i clarament injustos. Volem una
actualització dels seus valors, cosa que l’actual govern no farà mai, a pesar
de que va ser un dels seus compromisos contrets abans de començar l’actual
legislatura.
4. Que els bens inclosos en el Catàleg de bens i espais protegits de Benicàssim tinguen una gestió activa de conservació:
Hem vist una falta
alarmant d’inquietud i abúlia per part de l’Ajuntament per a la preservació
d’estos espais, sent especialment sagnant el cas de Villa Elisa, que porta anys
esperant la injecció econòmica de la Generalitat Valenciana per a dur a terme
les obres de condicionament.
5. Una major protecció mediambiental del Desert de Les Palmes i una gestió més proactiva de la seua conservació:
El Desert de Les
Palmes és un extraordinari actiu ecològic en el que els benicassuts tant
considerem nostre i que suposa un clar símbol d’identitat del nostre Municipi.
El Desert de Les Palmes està dins de la Xarxa europea Natura 2000, creada per a
la conservació d’espais naturals de fauna i flora i està qualificada com a Lloc
d’importància Comunitària (LIC), i ara volem que es done el pas definitiu a la
qualificació de Zona Especial de Conservació (ZEC), donat que reuneix els
requisits exigibles per a considerar-se com a tal. Donat que ja està reconegut
per la Conselleria de Medi Ambient, com a Paratge Natural, demanem que emeta
les recomanacions oportunes al Ministeri de Medi Ambient per al seu
reconeixement com a ZEC.
6. Competència intermunicipal:
Buscar una
col·laboració entre ajuntaments dels municipis veïns per a millorar les
gestions que impliquen als mateixos. Hui en dia, hem de tindre clar que la
competència turística és a nivell internacional, així que els municipis de sol
i platja mediterranis valencians no només competeixen entre ells si no que la
seua competència és a nivell global. Davant d’esta tessitura és important que
hi haja una col·laboració entre els mateixos que busquen estalvi de costos, i
també una complementarietat de la seua oferta, generant sinergies positives que
faça més atractiu el destí.
7. Volem la inclusió del Quadre de Santiago en la Llei d’Espais Naturals del País Valencià:
El Quadre de
Santiago deu rebre el reconeixement d’espai protegit com a humidal que és, i
l’Ajuntament deuria d’acatar la sentència del Tribunal Suprem, en el que el
classificava com a zona no urbanitzable, modificant el Pla General Urbanístic
per a que s’adapte conforme a la esmentada sentència, i si escau i fóra
necessari, tornar a elaborar el PAI Golf conforme a la llei.
8. Gestió responsable des d’urbanisme per al desenvolupament del municipi d’una manera sostenible:
No es deu de tornar
a repetir capítols absolutament vergonyants com el protagonitzat per
l’Ajuntament del PP i la urbanitzadora encarregada en el desenvolupament del
PAI Golf, finalment tombada pel Tribunal Suprem, i que no es va desenvolupar en
el moment que pertocava, possiblement perquè els interessos de la urbanitzadora
anaven mes encaminades en la especulació dels terrenys a urbanitzar, que a la
execució del Projecte. Finalment, el PAI ha acabat per no fer-se i la
urbanitzadora embutxacant-se 40 milions d’Euros fruït d’un finançament hipotecari
atorgat en el seu moment per Bancaixa, i que la garantia hipotecària era
precisament els terrenys de l’esmentat PAI. Per tant, el pla urbanístic s’ha
d’executar amb trellat i atenent a les necessitats urbanístiques reals del
terme de Benicàssim, i no obeint als interessos merament mercantils de les
urbanitzadores i de l’especulació.
9. La piscina Municipal deu ser de gestió pública:
L’ajuntament actual
ha dut una gestió desastrosa en la solució dels problemes generats per la
Piscina Municipal. La solució passava per fer una gestió pública de la mateixa,
aprofitant els actius i recursos públics ja presents en el Poliesportiu
Municipal, i el seu personal, funcionariat públic i que compleixen plenament
els requisits exigibles per dur a terme les tasques encomanades per la gestió
de la Piscina. Passats uns tres o quatre anys, es podria determinar la decisió
de cedir la gestió a mans privades ja amb un criteri tècnic i econòmic clar, de
tal manera que es podria determinar mes clarament els costos anuals de la
Piscina Municipal i les condicions tècniques i jurídiques de l’hipotètic
contracte de gestió.
10. Politiques socials encaminades a repartir la corresponsabilitat de la crisi:
Ens referim
sobretot al tema dels desnonaments i la insensibilitat que ha demostrat la
Banca al respecte, fent oïdes sordes a les recomanacions des de Brussel·les de
facilitar la donació en pagament com a forma d’extinció de préstec hipotecari.
Per tant, totes aquelles vivendes que hagen passat a ser propietat dels bancs,
fruït d’un procés de subhasta per impagament de préstec hipotecari, se cediran
necessàriament com a vivendes amb
arrendament social, i destinades a les persones que hagen patit estes
circumstàncies.
11. En Compromís per Benicàssim volem transparència en la gestió del Govern de l’Ajuntament:
Donar la màxima
transparència en les gestions i decisions preses per l’equip de Govern,
facilitant quanta informació demane al respecte la ciutadania, referent als
processos d’assignació de concessions administratives, licitacions,
contractacions amb empreses privades i facturació, així com lo relacionat amb
els Pressupostos Municipals i el seu Estat Patrimonial.
12. Que es faça la doble via d’ample europeu per al Corredor del Mediterrani per la zona de Castelló:
Resulta indignant
que estiga licitat només una via, en lloc de dos, que farà que els trens de
mercaderies que vagen a Europa deuran d’anar per Madrid en lloc de per
Catalunya, provocant això un major cost de transport de les mercaderies i una
major dificultat en la intercomunicació comercial amb els nostres veïns del
nord.
Estes dotze
propostes, en Compromís per Benicàssim, pensem que són un bon punt de partida a
tindre en compte i que es deurien de buscar per a assentar unes bases en les
polítiques futures que donen solucions als problemes que pateix el Municipi i
afrontar els reptes que se’ns presenten, convertint-los, per tant, en
oportunitats, per a recuperar el benestar perdut durant els anys de Govern del
Partit Popular.
Joan Bonet
Hancox
Responsable de
Sectorials de Compromís per Benicàssim
Economista i empresari.
No hay comentarios:
Publicar un comentario